grubebasy

Dietę czas zacząć!

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×
90!? 100?! serio? 90kg to już kiedyś miałem na liczniku ale setka w pasie to już przesada! a za 3 miechy trzeba wbić się w garniak i iść przed ołtarz. To było tak na prawdę 2tyg temu a teraz mam 88kg. 2kg w dwa tygodnie to.. niewiele. A więc postanowione przechodzimy na jakąś konkretną dietę!
Ale po kolei. Jak wyglądały ostatnie 2tyg? Więcej ćwiczeń. Mniej jedzenia. Więcej białka w diecie. Wg wielu to wystarczy i niby wszystko okej, chudnę ale potrzeba mi większych, szybszych efektów. Taka dieta „mniej-więcej” nie do końca się sprawdza, przede wszystkim dlatego że brak w niej konkretów. Konkretnych założeń, konkretnych działań itp. Kilka dni temu dopadłem książkę Timothy’ego Ferrissa „4-godzinne ciało”. A w niej opis diety slow-carb. Bardzo konkretnie opisane działania i założenia. Efekt? wg autora 10kg relokacji masy ciała w 3 miesiące (relokacja to nie redukcja).
Moje główne założenia:
  1. Żadnych węglowodanów (nawet tych „zdrowych” pełnoziarnistych itp. Owoce to też węglowodany) zastępujemy je strączkami.
  2. dużo białka i warzyw
  3. regularne posiłki najlepiej co 4 góra 5godzin(śniadanie max 30min po przebudzeniu) posiłki muszą być proste, kilka regularnie powtarzających się dań
  4. ćwiczenia i treningi nie są koniecznie ale nie zaszkodzą(po intensywnych treningach dopuszczalne jest spożycie odpowiednich ilości węglowodanów w celu uzupełnienia glikogenu mięśniowego).
  5. pić dużo wody i tylko wody, żadnych kalorii
  6. dzień rozpusty raz w tygodniu – jesz i pijesz wszystko i w dowolnych (chociaż bardziej adekwatnie chyba będzie napisać DUŻYCH) ilościach – obowiązkowo, gdy z niego zrezygnujesz efekty nie będą lepsze – o tym dlaczego oraz szczegółach innych aspektów będę pisał przy kolejnych wpisach.
  7. Start? tradycyjnie, od poniedziałku, w dodatku od jutra :P
Cel? Obniżenie ilości tłuszczu o około 10%(~10kg) przy zachowaniu (względnie rozbudowie) masy mięśni, czego efektem, niejako ubocznym, powinna być także redukcja masy ciała i przede wszystkim obwodu w pasie.
Termin? Na razie do początku września. Ale jeśli dieta ‚się przyjmie’ będę kontynuował.
Pomiary? Co tydzień (niedziela rano) wpis z wynikami będę zamieszczał z tą samą częstotliwością.
Na chwilę obecną wygląda to tak:

data 11.06.2017 25.06.2017
Waga [kg]                                        90 87,5
BMI                                        28                                        27
Tłuszcz 22,90% 21%
tłuszcz [kg]                                  20,61                                  18,64
Mięśnie 36,60% 37%
Mięśnie [kg]                                        33                                        33
obw. Brzuch 100 97
obw. Udo 0* 60,5
obw. Biceps 0* 35
suma 100 192,5

*brak pomiarów

I fota z przed jakiegoś czasu przy podobnej wadze:grubebasy